Ben jij een marketeer met grote liefde voor creatieve projecten voor een jonge doelgroep? Voor het nieuwe project van Into the Woods, genaamd Future Village, zoeken we een enthousiaste marketeer die een hechte community kan bouwen voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Future Village is een creatief bouwbos voor avontuurlijke jongeren waar zij in 2025 maar liefst vijf nieuwe kunstwerken gaan ontwikkelen. In de maanden april tot en met augustus wordt er gebouwd bij openluchttheater Bosspot in Amersfoort, waarna het project wordt afgesloten met een festival. Jij als marketeer werft de jongeren, bouwt de community en promoot het festival. 

Over Kultlab
Kultlab organiseert zo’n 14 festivals per jaar, zoals Wildeburg, Into the Woods Amersfoort, Into the Woods ADE, Lepeltje Lepeltje en Wilde Weide, en is daarnaast mede-oprichter van Netl Camping Kallumaan. Future Village vindt plaats op een deel van het terrein van Into the Woods festival.

Jouw taken en verantwoordelijkheden

  • Het ontwikkelen van een campagne met landelijke uitstraling om jongeren te enthousiasmeren om te participeren aan het project Future Village;
  • De doelstelling behalen om per kunstwerk minimaal 100 verschillende jongeren mee te laten doen;
  • Opzetten van samenwerkingen met scholen en jongerenorganisaties om de deelnemers te werven;
  • Gebruik maken van de kunstenaars van Kultlab festivals en influencers om de campagne te versterken;
  • Bijhouden van deelnemersregistraties en communicatie met geïnteresseerden;
  • Promotie van het slotfestival;
  • Creëren van content voor sociale media-accounts en beantwoorden van DMs en mails;
  • Doorontwikkelen van de visuele stijl;
  • Inrichten van de website inclusief schrijven van aansprekende teksten; 
  • Opzetten of aansturen van social media advertentie campagnes;
  • Rapporteren aan directie en marketingmanager over de voortgang en resultaten van de wervingsactiviteiten en promotie.

Jouw profiel

  • Minimaal 3 jaar ervaring als marketeer / community builder;
  • Zelfstandig een marketingstrategie kunnen ontwikkelen, plannen en uitvoeren;
  • Actief op socials waar een jongere doelgroep actief is, zoals TikTok of Snapchat;
  • Pro-actief en je hebt organisatorische vaardigheden;
  • In staat om te enthousiasmeren en je vindt het leuk om voor groepen te staan;
  • Affiniteit met de doelgroep jongeren van 12 tot en met 18 jaar;
  • Kennis van de omgeving Amersfoort is een pré;
  • Minimaal hbo werk- en denkniveau, maar mbo niet uitgesloten;
  • Beschikbaar van 14 januari tot en met 14 september;
  • Beschikbaar op freelance basis voor 3 à 4 dagen in de week.

Kultlab als werkgever

  • Werken bij een creatieve festivalorganisatie;
  • Een inspirerend kantoor in Amersfoort;
  • Een freelance functie voor een vaste vergoeding;
  • Een team met veel passie en gedrevenheid dat ook van gezelligheid buiten werktijden om houdt;
  • Veel verantwoordelijkheid en vrijheid.

Interesse?
Heb je interesse in deze functie? Stuur dan je CV en motivatie naar [email protected] o.v.v. ‘Vacature Future Village marketeer’. Reageren kan tot en met 14 november 2024.